Business Controller
Stahl Electromach
Wie zijn wij?
01-01-2023: Let op, er kan niet meer gereageerd worden op deze vacature, er zijn voor nu voldoende reacties. Iedereen bedankt voor de interesse!
Electromach levert wereldwijd haar producten en diensten, dan wel direct dan wel indirect via hun wereldwijd gepositioneerde verkoopkantoren, met een focus op de landen in Europa, het Midden- en Verre Oosten, Amerika, en India. Werkend bij Electromach maak je het verschil in de veiligheid van anderen. Stahl Electromach bevindt zich in een luxepositie waarin de marktvraag stijgt en nieuwe productintroducties plaatsvinden. De groei die Electromach doormaakt maakt dat de organisatie zich zal moeten aanpassen.
De markt wordt steeds veeleisender en deze verandering vraagt dat we als organisatie steeds innovatiever, sneller en klantgerichter moeten opereren om te kunnen voldoen aan de ontwikkelingen, gemaakte afspraken en vragen vanuit de markt. Op de locatie in Hengelo werken momenteel circa 150 medewerkers.
Business Controller
Als Business Controller ben je de verbindende schakel tussen finance en de business. Jij zorgt ervoor dat financiële informatie wordt omgezet in waardevolle stuurinformatie. Je ondersteunt projectteams bij het maken van onderbouwde keuzes, analyseert trends, signaleert risico’s én verbetermogelijkheden.
Bij ons is de functie van Business Controller belangrijk omdat deze een cruciale brug vormt tussen financiën en strategie. Het heeft directe impact op de besluitvorming en bedrijfsvoering.
Het uitvoeren van werkzaamheden rondom de maandafsluiting, zoals het opstellen, monitoren en analyseren van onderhanden werk (OHW) en voorraadposities.
Kortom: de baan van Business Controller bij Stahl Electromach is mooi omdat jewerkt in een technisch innovatieve en internationale omgeving, je bent strategisch betrokken bij belangrijke beslissingen, analytiek combineert met organisatiebrede samenwerking en zelf initiatief kunt nemen en echt het verschil maakt. Iets voor jou? We komen graag met je in contact.
Een competitief salaris tussen de €4000,- en €6000,- euro bruto per maand. Verder goede secundaire arbeidsvoorwaarden. (inclusief goed pensioen).
Je krijgt 27 vakantie- en 13 ATV-dagen per jaar op basis van fulltime. Zo kun je goed tot rust komen en ontspannen. Erg belangrijk!
Er is veel ruimte om je bij te scholen en te ontwikkelen. FiscFree regeling, mobiele telefoon, Reis- en thuiswerk vergoeding en meer.
Een uitdagende en enerverende fulltimebaan waar je écht het verschil kunt en mag maken, in een prettige werkomgeving met een state of the art machinepark waarbij we alles, van verkoop tot logistiek, onder één dak hebben. En jij zorgt dat alles na de verkoop gladjes verloopt!
Wij zijn best makkelijk! Als jij flexibel bent, zijn wij dat ook. We hebben flexibele werk- en pauzetijden. Thuiswerken is in overleg ook geen probleem.
Een afgeronde HBO- of WO-opleiding in de richting van Finance, Bedrijfseconomie, Accountancy of een vergelijkbare studie.
Minimaal 5 jaar relevante werkervaring in een controlfunctie, bij voorkeur in een projectgerichte of technische omgeving.
Een proactieve, kritische houding en een sterk ontwikkeld verantwoordelijkheidsgevoel.
Ervaring met financiële rapportage, analyse en procesoptimalisatie.
Affiniteit met ERP-systemen, bij voorkeur SAP, en Excel; ervaring met Power BI is een pré.
Het vermogen om zowel zelfstandig als in teamverband effectief te werken.
Verder heb je er gewoon erg veel zin in!
08:30-10:30
De week begint altijd met met een teambespreking. Dit is een overleg met de Finance Manager en je bespreekt hierin de prioriteiten voor komende week, alsmede de KPI’s en deadlines.
10:30 – 12:00
Hierna ga je bezig met het analyseren van de resultaten van afgelopen week: projectmarges, orderinvoer, kosten.
12:00-15:00
Na de lunch ga je de werkvoorraad en voortgang bespreken met een aantal projectleiders.
15:00-16:00
Aan het einde van de middag ga je bezig met het voorbereiden van onze maandrapportage en doe je een eerste analyses hierop. Hierna ga je naar huis. Fijne avond!
09:00-11:00Je begint de dag met het maken van update van de forecast op basis van nieuwe klantorders en lopende projecten. Deze neem je later met een collega door.
11:00-13:00
Na een koffiepauze heb je een meeting met onze Sales Manager. Je bespreekt o.a. de pricing, klantrendement en offerteanalyses.
13:00-15:00
Je neemt nu deel in een meeting waar meerdere afdelingen van Stahl bij aanwezig zijn. Je denkt samen over een verbetertraject voor optimalisatie in het voorraadbeheerproces.
14:00-16:30
De laatste uren van deze werkdag ga je in Power BI werken aan KPI’s voor supply chain performance. Hierna is de werkdag voorbij. Tot morgen!
08:30-11:00
Goedemorgen! Je begint de dag met het afmaken en versturen van de maandrapportage aan R. STAHL hoofdkantoor in Duitsland.
11:00-15:00
Je voert één-op-één-gesprek met onze magazijncoördinator om bottlenecks te begrijpen. Verder altijd goed om ook een beetje bij te praten.
15:00-16:30Tegen het einde van de dag ga je een workshop voorbereiden die je volgende week intern geeft. De titel is “Financiën voor niet-financials” voor engineers. Erg interessant. Hierna drink je een drankje samen met je team en andere Stahl collega’s op onze VRIJMIBO. Goed weekend!
Bij Stahl Electromach zijn er verschillende doorgroeimogelijkheden afhankelijk van je functie en ervaring. Als Teamleider Aftersales kun je doorgroeien in de breedte, maar ook naar boven. Hierbij kun je denken aan managementfuncties zoals en andere rollen binnen verschillende afdelingen zoals engineering, productie, of projectmanagement. Maar je kunt ook nog internationaal gaan als je wil! Electromach maakt deel uitmaakt van de R. STAHL Group, een internationaal bedrijf, wat meer groeikansen biedt!
Na drie tot vijf jaar ervaring kun je b.v. doorgroeien naar een seniorrol. Je hebt dan meer verantwoordelijkheden (strategischere projecten, internationale rapportages) Ook kun je complexere analyses maken.
Dit kan een stap naar een leidinggevende functie zijn waarbij je b.v. verantwoordelijk krijgt voor het hele financiële team (business & financial control). Je doet ook de budgettering, forecasting en jaarrekeningen voor ons kantoor.
Je bent nu eindverantwoordelijk voor financiën. Je rol omvat bijvoorbeeld strategisch financieel beleid, en geeft leidinggeven aan de gehele financiële afdeling. Ook kun je een uitstap maken naar ons moederbedrijf in Duitsland.
Stap1
1e gesprek met onze HR manager Pascal. Hier kan ook een afdelingsverantwoordelijke bij zitten.
Stap2
2e gesprek met een of twee collega’s. We geven je gelijk een bedrijfstour zodat je je een beeld kunt vormen van de werkplek en de productie.
Stap3
In dit 3e gesprek bespreken we de arbeidsvoorwaarden. Als we het eens worden kun je snel tekenen. Welkom bij Stahl Electromach!
Pascal van Oosten